Data: 27 Martie 2024
Proiecte premiate 2024Categoria pre-școlar Proiectul Amazing children, amazing nature, 2020-1-RO01-KA227-SCH-095342, instituție coordonatoare Grădinița Ciupercuța (București)
Categoria secundar Proiectul Art Therapy for Autism, 2020-1-RO01-KA201-080184 - instituție coordonatoare Școala Gimnazială Specială Pașcani
În fiecare an, Comisia Europeană definește un domeniu tematic pe care proiectele trebuie să îl abordeze pentru a fi luate în considerare pentru selecția EITA. În anul 2024, tema EITA este „Starea de bine la școală”, în legătură cu implementarea inițiativei Pathways to School Success. Tema acestui an explorează construirea unei abordări sistemice, la nivelul întregii școli, a stării de bine și sănătății mintale în școli, temele conexe putând fi: „sănătate fizică”, „alegeri sănătoase”, „rezolvarea conflictelor”, „colaborare”, „reziliență”, „stima de sine”, „empatie”, „ compasiune”, „învățare socială și emoțională”, „sentiment de apartenență”, „climat școlar”, „distragere digitală”, „odihnă și joacă”, „nutriție”, „anxietate” , „depresie”, „dependență”, „bullying”, „cyber-bullying”, „violență la școală” etc. Așa cum s-a întâmplat și în anii anteriori, de la lansarea acestei inițiative, procesul de selecție va fi organizat de către Agenția Națională, pornind de la proiectele KA1 și KA2 finalizate, care au obținut un punctaj minim de 70 de puncte sau care au fost identificate ca fiind exemple de bună practică la evaluarea calitativă a rapoartelor finale. De asemenea, proiectele preselectate vor trebui să mai îndeplinească următoarele două condiții: -să fi abordat tema anului 2024;-să nu fi fost premiate la edițiile anterioare. Instituțiile beneficiare ale căror proiecte sunt preselectate de către AN vor fi rugate să completeze o fișă a proiectului, folosind un format stabilit de Comisia Europeană, astfel încât argumentarea să fie oferită pornind de la criteriile de evaluare calitativă publicate mai jos. Fișele completate pentru proiectele preselectate vor fi evaluate din punct de vedere calitativ de către doi evaluatori externi care, pe baza punctajului, vor clasifica proiectele și le vor nominaliza pentru fiecare categorie: învățământul preșcolar, învățământul primar, învățământul secundar general și școlile VET. Conditii de eligibilitate-procesul de selecție este organizat de Agenția Națională;-vor fi analizate doar proiecte care au abordat tema anului 2024;-vor fi luate în considerare, în procesul de selecție, proiecte Erasmus+ aprobate în perioada 2019-2023 finalizate: proiecte de mobilitate KA1 și proiecte de parteneriat KA2 coordonate la nivel european de instituții din România;-un proiect care a primit premiul EITA în anii anteriori nu va mai putea fi selectat. Criterii de evaluare calitativăMetodologii utilizate Cum a stimulat proiectul Erasmus+ noi abordări în procesul de predare-învățare-evaluare?
Medii de învățare inovatoare: Cum a contribuit proiectul Erasmus+ la dezvoltarea unor medii de învățare care susțin abordările inovatoare în predare/învățare/evaluare?
Rolul profesorilor: În ce mod profesorii/pedagogii implicați în proiect au influențat/influențează procesele inovatoare de predare/învățare/evaluare?
Impact și rezultate: Care este impactul proceselor inovatoare de predare și învățare elaborate și implementate în proiect?
Adăugat de: Andra Dobre
|
Prin finanțarea ProBleu, școlile preiau inițiativa de a-i învăța pe copii cum să protejeze oceanele și resursele noastre de apă dulce. Școlile pot primi până la 7.500 de euro pentru proiecte care durează până la un an.
Răspunde și tu la sondaj!
Prin finanțarea ProBleu, școlile preiau inițiativa de a-i învăța pe copii cum să protejeze oceanele și resursele noastre de apă dulce. Școlile pot primi până la 7.500 de euro pentru proiecte care durează până la un an.
Răspunde și tu la sondaj!