APELURI ÎN CURS
Următorul apel pentru a fi parte din rețeaua de formatori Erasmus+ va fi lansat în anul 2016. Mandatul actualei rețele este pentru doi ani (2015 - 2016)
UPDATE
Programare etapa a 2a (interviuri și proba practică)
Lista persoanelor programate pentru cea de a doua etapă (nume, ziua, data și comisia) este disponibilă AICI.
Această etapă se va desfășura în noul sediu al AN (Universitatea Politehnica București, Biblioteca Centrală, Splaiul Independenței, nr. 313, Sector 6, 060042, București - pentru localizarea pe hartă click AICI). Vă rugăm să vă prezentați la secretariatul AN cu cel puțin 5 minute înainte de programare pentru a fi conduși în sala de interviu.
Rezultate selecție etapa 1
A fost publicată lista persoanelor pre-selectate pentru proba practică și interviu (click AICI).
În cazul în care nu vă regăsiți pe această listă înseamnă că fie nu sunteți selectat(ă) pentru următoarea etapă sau ca formularul nu a fost eligibili (se vor trimite mesaje prin e-mail pe adresa specificată în formular cu mai multe informații).
Modificare perioadă de interviu și dată finală pentru rezultate
Din motive independente de voința noastră (mutarea sediului fizic al ANPCDEFP) ne vedem nevoiți să amânăm pentru perioada 2 - 13 iunie probele practice și interviurile. Pentru reprogramarea celor pre-selectați, vă rugăm să intrați tabelul realizat în doodle (click AICI) până joi, 22 mai, unde vă rugăm să introduceți numele și zilele în care sunteți disponibil(ă).
Publicarea rezultatelor finale este estimată pentru data de 20 iunie iar prima întâlnire de rețea în perioada 3-7 sau 10-14 iulie (zile efective de lucru 4-6, respectiv 11-13 iulie).
______________________________________________________________________________________
APEL PENTRU CONSTITUIREA REȚELEI NAȚIONALE DE FORMATORI ERASMUS+, 2014-2016
SCOPUL ȘI TEMATICA REȚELEI
Creșterea calității proiectelor Erasmus+ prin activități de formare.
Temele orientative care vor fi abordate de către rețeaua de formatori: management de proiect, management strategic, diseminare și exploatare de rezultate în proiecte, scrierea propunerilor de finanțare, metode de educație nonformală, includere socială, aspecte specifice Serviciului European de Voluntariat (sesiuni de formare pentru voluntari).
Notă: Rețeaua nou constituită va continua activitatea de formare inițiată în 2007 și până în prezent, extinzând tematicile de formare în noul context Erasmus+.
CÂȚI FORMATORI ȘI PERIOADA
Număr formatori selectați: 30
Notă: Din cei 30 de formatori, numărul orientativ al formatorilor selectați în funcție de competențele pe sectoarele de activitate este: 12 formatori pentru Serviciul European de Voluntariat, 5 formatori pentru sectorul Tineret, 5 formatori pentru sectorul Școlar, 5 formatori pentru sectorul Educația adulților și 3 formatori pentru VET. Aceste cifre sunt orientative, principalul criteriu de selecție a formatorilor fiind cel calitativ.
Este vizată o colaborare pe durată a 2 ani (Iulie 2014 a Iunie 2016).
CONDIȚII PENTRU ÎNSCRIERE ÎN REȚEA
Profilul formatorului
- Are experiență ca formator;
- Are experiență în lucrul în domeniul educației, formării, tineretului, voluntariatului;
- Are cunoștințe despre Programul Erasmus+;
- Are experiență cu privire la temele menționate mai sus (temele orientative care vor fi abordate de către rețeaua de formatori);
- Este dispus să colaboreze cu Agenția Națională pe un termen de doi ani;
- Cunoaște limba engleză la un nivel avansat;
- Are disponibilitate de timp și de a organiza module de formare în toată țara.
Activitățile din cadrul rețelei
Formatorul va:
- Participa la întâlnirile anuale de coordonare a activității de formare (estivativ două întâlniri anuale);
- Realiza cel puțin 5 activități de formare anuale (un curs standard conține, în principiu, trei zile de formare);
- Redacta/lansa online apelurile pentru activitățile de formare pe care intenționează să le desfășoare;
- Organiza și realiza selecția participanților pentru fiecare activitate de formare pe care o organizează;
- Redacta și trimite către ANPCDEFP, la termen, rapoartele de activitate pentru fiecare curs la care a fost formator;
- Contribui la realizarea și dezvoltarea de materiale și design-uri de formare pe diferite tematici din cadrul Programului Erasmus+.
ETAPELE SELECȚIEI
Etapa I
Candidații vor completa formularul de candidatură postat de Agenția Națională la următorul link: https://www.surveymonkey.com/s/59SPM3P, până la data de 4 Mai 2014, ora 24.00. Afișarea rezultatelor preselecției și programarea pentru faza de interviu la sediul Agenției Naționale vor avea loc în data de 15 mai 2014.
Pentru etapa ulterioară vor fi invitate primele 50 de persoane în ordinea punctajului obținut.
Etapa a IIa
Persoanele pre-selectate la etapa I vor susține un interviu și o probă practică, la sediul Agenției Naționale din București, în perioada 19-30 mai 2014. Interviul și proba practică sunt estimate să dureze aproximativ 15 minute fiecare. Proba practică va consta într-o mini-sesiune de formare pe o temă la alegerea candidatului. Publicarea listei cu noii formatori din rețeaua Erasmus+ este estimată pentru data de 6 iunie 2014.
Pentru etapa de interviu, participanților NU li se vor deconta cheltuieli de transport, cazare sau masă.
Toți formatorii selectați vor participa ulterior la întâlnirea de inițiere a activității noii rețele care va avea loc în perioada 12-16 iunie 2014 (zile de lucru 13-15 iunie 2014)
CRITERII DE SELECȚIE
Criterii de eligibilitate
Candidatura va fi considerată ineligibila în următoarele situații:
1. Nu sunt completate toate câmpurile obligatorii menționate în candidatură (marcate cu steluță)
2. Candidatura este completată după termenul limită de 4 Mai 2014, ora 24.00
Criterii calitative
În evaluarea candidaturii online se va ține cont de:
- Nivelul de informare privind programul Erasmus+
- Experiența în domeniul formării și nivelul de cunoaștere a limbii engleze
- Experiența în proiecte
- Motivația de a lucra în rețeaua națională și așteptările personale
- Disponibilitatea pentru derularea de activități că formator în rețeaua națională de formatori Erasmus+
- Experiența în Serviciul European de Voluntariat
În evaluarea interviului și probei practice se va ține cont de:
- Prezența generală (ținută, limbaj, coerența mesajului)
- Experiență de formare (însoțită de documente justificative)
- Atitudine (gândire pozitivă, entuziasm, încredere în sine)
- Calitățile profesionale dovedite în cadrul unei minisesiuni de formare (pregătirea sesiunii de formare, stabilirea contactului inițial, design, abilități de formare, transferul învățării, capacitatea de autoevaluare)
DOCUMENTE SUPLIMENTARE NECESARE
Pentru etapa de interviu, participanții vor aduce:
1. CV în format Europass completat în limbă română sau engleză. Îl puteți vizualiza/descărca la următorul link.
2. Toate documentele justificative referitoare la mențiunile pe care le-au făcut în candidatura online (exemplu: dacă în candidatură a menționat că are atestat de formator sau alte diplome, atestate etc, la interviul de la sediul Agenției Naționale are obligația să prezinte, dacă îi vor fi solicitate, documentele în original care atestă aceste lucruri).
Persoană de referință: Cornel Stîngă
Telefon: 021.201.07.65
Email: cornel.stinga@anpcdefp.ro
Vă dorim succes!