Proiectele de parteneriat strategic în domeniul școlar îşi propun să sprijine dezvoltarea, transferul şi/sau implementarea de practici inovatoare, precum şi implementarea de iniţiative comune cu scopul promovării, cooperării, ȋnvăţării reciproce (peer learning) şi schimbului de experienţă la nivel european.

În funcție de obiectivele și componența parteneriatului strategic, proiectele pot fi de două tipuri:

1. Proiecte pentru susţinerea schimbului de bune practici – proiecte fără produse intelectuale, ce se axează pe procesul de învățare și pe activități în sine. Acest tip de proiect oferă posibilitatea organizațiilor implicate să lucreze la nivel transnațional, împărtășind și confruntând idei, practici sau metode de lucru, producând de asemenea rezultate tangibile.
2. Proiecte pentru susţinerea inovării – proiecte ce își propun să dezvolte produse intelectuale inovatoare și/sau să ofere o diseminare și exploatare structurată asupra produselor intelectuale inovatoare deja existente.

CE tipuri de proiecte se pot depune pe domeniul școlar?

1. Proiecte de parteneriat strategic care implică doar şcoli

Pentru proiectele de parteneriat strategic doar între școli sunt eligibile toate instituțiile de învățământ preuniversitar publice şi private: grădiniţe, școli gimnaziale, școli speciale, școli de muzică, licee, colegii naționale/tehnice, școli profesionale, licee tehnologice și școli postliceale. De asemenea, sunt eligibile să solicite finanțare cluburile și palatele copiilor, cluburile sportive școlare și centrele de excelență.

Dacă se utilizează formularul de candidatură “Proiecte de parteneriat strategic pentru educaţie şcolară (doar între şcoli)” se poate solicita finanţare doar pentru proiecte pentru susţinerea schimbului de bune practici. Proiectele pentru susţinerea schimbului de bune practici nu pot solicita finanţare pentru rezultate intelectuale sau evenimente de multiplicare.

În cazul aprobării proiectului, fiecare şcoală parteneră va încheia un contract de finanţare cu Agenţia Naţională din ţara sa.

Doar pentru şcolile implicate în Proiecte doar între şcoli:

Aici puteţi găsi o listă a şcolilor din România care sunt eligibile să se implice în Proiecte doar între şcoli. Această listă are doar rol consultativ (precizăm că aceasta nu este o listă exhaustivă). În cazul în care aveţi deja un partener/ o şcoală care nu se regăseşte pe această listă, vă rugăm să contactaţi AN din România pentru mai multe informaţii.


Only for partners, under KA2 strategic partnerships, for school to school projects:

You can find here a list with schools from Romania, eligible as partner under this action. This is a list for consultation purposes, but keep in mind that this isn’t an exhaustive list. If you have already a partner, or another school which isn’t listed below, please contact the Romanian NA for further information.
 
Dacă se utilizează formularul de candidatură “Proiecte de parteneriat strategic pentru educaţie şcolară” nu cel doar între şcoli, se poate solicita finanţare pentru proiecte pentru susţinerea inovării.

În cazul aprobării proiectului, contractul de finanţare se va încheia între Agenţia Naţională din România şi şcoala care trimite candidatura.

2. Proiecte de parteneriat strategic care promovează cooperarea ȋntre autorităţi locale/regionale

Ȋn Romȃnia instituţiile eligibile să depună un astfel de parteneriat sunt: ISJ-urile, consiliile locale/judeţene şi primăriile.

În cazul în care se intenţionează depunerea acestui tip de proiect, se va selecta această variantă de răspuns la secţiunea E din formularul de candidatură.

Tipul de proiect, respectiv Proiect pentru susţinerea schimbului de bune practici sau Proiect pentru susţinerea inovării, se selectează în formularul de candidatură “Proiecte de parteneriat strategic pentru educaţie şcolară”.

3. Proiecte de parteneriat strategic ȋn care sunt implicate instituţii/organizaţii care desfăşoară activităţi ȋn domeniul şcolar, cât și alte tipuri de organizații (şcoli, instituţii de ȋnvăţămȃnt universitar, autorităţi locale sau regionale cu rol ȋn educaţie, institute de cercetare, CCD-uri, ONG-uri, etc); (proiecte pentru susţinerea schimbului de bune practici / proiecte pentru susţinerea inovării)

4.Proiecte de parteneriat strategic cross-sectoriale cu impact predominant pe domeniul şcolar. (proiecte pentru susţinerea schimbului de bune practici / proiecte pentru susţinerea inovării)

CE tip de activități se pot realiza?

Parteneriatele strategice în domeniul școlar reprezintă o variantă flexibilă de cooperare între parteneri din ţări diferite. Activităţile propuse în cadrul proiectelor trebuie să contribuie la atingerea obiectivelor stabilite la nivelul Programului Erasmus + pentru domeniul școlar şi pot include:

Dezvoltarea, testarea, adaptarea și adoptarea/punerea în aplicare de practici inovatoare privind:
- noi programe de învățământ, cursuri, materiale și instrumente de învățare;
- metodologii și abordări pedagogice de predare și învățare, în special cele care furnizează competențe cheie și competențe de bază, competențe lingvistice și axarea pe utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor;
- noi forme de programe de formare practică și studiul unor cazuri reale din afaceri și industrie;
- noi forme de învățare și de furnizare a educației și formării profesionale, în special utilizarea strategică a învățării deschise și flexibile, mobilitate virtuală, resurse educaționale deschise și o mai bună exploatare a potențialului tehnologiei informației și comunicațiilor;
- metode și instrumente de orientare, consiliere și pregătire;
- instrumente și metode pentru profesionalizarea și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice, a formatorilor și a altor categorii de personal, cu un accent deosebit pe educația inițială îmbunătățită și pe formarea continuă a cadrelor didactice;
- gestionarea și conducerea instituțiilor de educație și formare;
- activități de informare între organizațiile din diferite sectoare ale educației, formării și tineretului;
- cooperare strategică între furnizorii de învățare, pe de o parte, și autoritățile locale/regionale, pe de altă parte.

Schimbul de experiență și bune practici, desfășurarea de activități de învățare reciprocă și ateliere de lucru;
Efectuarea de cercetare comună, sondaje, studii și analize;
Facilitarea recunoașterii și certificării aptitudinilor și competențelor la nivel național prin corelarea lor cu cadrele europene și naționale de calificare și cu ajutorul instrumentelor de validare ale UE.

Parteneriatele strategice în domeniul şcolar pot organiza, de asemenea, activități transnaţionale de învățare, predare, formare pentru elevii, profesorii şi personalul instituţiilor implicate în măsura în care acestea aduc o valoare adăugată în realizarea obiectivelor proiectului:
-    mobilitate mixtă a elevilor - rezultată în urma combinării unei perioade de mobilitate fizică (de la 5 zile la 2 luni, excluzând zilele de călătorie) cu o perioadă de mobilitate virtuală. Mai multe detalii găsiți la pagina 293 din Ghidul Programului Erasmus+ (disponibil în secțiunea documente)
-    schimburi de grupuri de elevi pe termen scurt – de la 5 zile la 2 luni (excluzând zilele de călătorie). Aceste activități se desfășoară între școlile participante la același proiect de parteneriat strategic, vor fi integrate în curriculum și vor contribui la atingerea unor obiective de învățare bine definite. Mai multe detalii găsiți la pagina 294 din Ghidul Programului Erasmus+
-    mobilităţi de studiu ale elevilor pe termen lung (2-12 luni). Aceste activități permit elevilor în vârstă de cel puțin 14 ani dintr-o instituție participantă în cadrul unui parteneriat strategic să învețe într-una din școlile partenere din străinătate implicate în același proiect. Mai multe detalii găsiți la pagina 294 din Ghidul Programului Erasmus+
-    evenimente comune de formare a personalului pe termen scurt – de la 3 zile la 2 luni (excluzând zilele de călătorie). Aceste activităţi permit organizațiilor participante la parteneriatul strategic să organizeze evenimente de formare de scurtă durată pentru educația și formarea personalului legate de tema sau domeniul de aplicare a proiectului. Mai multe detalii găsiți la pagina 296 din Ghidul Programului Erasmus+
-    misiuni de predare pe termen lung (2-12 luni). Această activitate permite profesorilor dintr-o instituție participantă în cadrul unui parteneriat strategic să predea în domeniul de specialitate într-o altă instituţie parteneră în proiect. Mai multe detalii găsiți la pagina 296 din Ghidul Programului Erasmus+

CARE este structura unui parteneriat?

Un parteneriat strategic este transnațional și implică minimum trei organizații din trei țări diferite participante la Program. În cadrul acestor tipuri de proiecte pot fi implicate şi organizaţii din ţările partenere (doar în calitate de parteneri) numai dacă participarea acestora aduce o valoare adaugată esenţială proiectului. În cazul în care valoarea adăugată nu se demonstrează în formularul de candidatură, proiectul va fi considerat respins.
Cu toate acestea, următorul tip de proiecte pe domeniul școlar poate implica două organizații din cel puțin două țări participante la Program:

Parteneriatele strategice în domeniul educației școlare care implică doar școli. Astfel de parteneriate pot include numai școli din țările participante la Program.

Toţi partenerii trebuie să deţină un cod PIC până la data depunerii candidaturii. Mai multe detalii privind Codul de Identificare PIC se găsesc în secțiunea dedicată de pe site AICI.

CINE poate depune candidatura?

Instituţii/organizaţii care sunt implicate în activităţi ȋn domeniul şcolar (şcoli, instituţii de ȋnvăţămȃnt universitar, autorităţi locale sau regionale cu rol ȋn educaţie, institute de cercetare, CCD-uri, ONG-uri, etc), conform Ghidului Programului Erasmus+ secțiunea Parteneriate strategice. Precizări referitoare la școlile din România eligibile și la autoritățile locale/regionale cu rol în educație sunt publicate în Apelul Național la Propuneri de Proiecte 2018 (disponibil în secțiunea Candidatură).

Pentru căutarea de școli partenere pot fi utilizate următoarele instrumente:
-    eTwinning
-    School Education Gateway (SEG) disponibil în limba engleză și în limba română

Care este durata unui proiect?

Parteneriatele strategice pot avea o durată cuprinsă ȋntre 12 şi 36 de luni.
Data de începere a proiectelor depuse la termenul limită din 29.03.2017 poate fi cuprinsă între 1.09-31.12.2017, iar data de finalizare a proiectului poate fi cel mai târziu 31.08.2020.

4417 Vizualizări
ULTIMELE EVENIMENTE
Perioada:
23 Septembrie 2024 - 26 Septembrie 2024
Loc desfăşurare
Italia
Perioada:
9 Iunie 2024 - 13 Iunie 2024
Loc desfăşurare
Jud. Bucuresti, Bucuresti, To be decided
ULTIMELE EVENIMENTE
Perioada:
23 Septembrie 2024 - 26 Septembrie 2024
Loc desfăşurare
Italia
Perioada:
9 Iunie 2024 - 13 Iunie 2024
Loc desfăşurare
Jud. Bucuresti, Bucuresti, To be decided
 
Acest site foloseşte cookie-uri. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Mai multe informații aici.